Sunday, July 17, 2011

MENGAPAKAH HARGA SILVER BOLEH JATUH MENDADAK?



Menurut Robert Kiyosaki dalam Exclusive Update #79 beliau, penurunan harga Silver ini adalah disebabkan 2 perkara. Pertama adalah kerana price correction selepas berada dalam bull market sejak 10 tahun lalu dan kedua adalah disebabkan ramai investor menjual Silver untuk invest di bond, oleh kerana kenaikan interest rate bagi bond terutamanya di market Asian.

Menurut Rober Kiyosaki, ramai beranggapan yg China’s bubble akan meletup sekitar mid-late 2011. Oleh kerana itu, interest rate dinaikkan untuk menarik pelabur dan mengurangkan spekulasi. Tetapi, jika benar China’s bubble meletup, apakah akan terjadi? Adakah investor dalam bond akan kembali membeli Silver, sekaligus menaikkan kembali harga metal-metal ini?

Sama-sama kita ambil perhatian mengenai harga emas, perak, minyak dan bahan makanan serta kadar interest. Walaupun saya sendiri not really sure bagaimana nak relate price semua benda tu, tapi itulah yg Robert Kiyosaki advise. Selepas 10 tahun bull market, adakah correction kali ini hanya minor, atau boleh jadi major? Sama-sama kita tunggu dan lihat.

Robert Kiyosaki said – “I’m not selling. I’m waiting to buy more gold and silver if the price continues to drop.”









No comments:

Post a Comment